Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

dinsdagmiddag

brrrr, wat is het toch koud. En ook al dooide het een beetje overdag, overal ligt nog sneeuw en ijs. Dus ook deze week ben ik grote Meis maar fijn te voet van school gaan halen. En aangezien ik daar alleen op dinsdag tijd voor heb kreeg ik volgens ons wekelijks ritueel ook vandaag weer een uitgebreide rondleiding door de klas. Sinds vorige week werken ze aan hun nieuwe thema 'wonen in een kasteel'. Na verschillende oproepen van de juffen voor materialen is het speelhuis nu omgetoverd tot een heus kasteel. Van karton maakten ze muren met kantelen en een grote toren die ze zelf mogen helpen beschilderen. En een grote vuurspuwende draak hangt er over de reling. Er is een kledingrek met jurken, want ja, echte prinsessen proppen hun mooie jurken niet zomaar in een doos! Een hemelbed is nog in de maak.
En er wordt nog meer geknutseld. Meis was maar wat trots op het betere vouw en plakwerk waarmee ze haar kasteel gemaakt had vandaag. En nou is zij voor de rest van de week het hulpje van de juf. Als de anderen het niet snappen mogen ze het Meis vragen. Ach, ze gloeide bijna van trots.
Ik kreeg haar nog amper mee naar huis, zo gezellig vond ze het om nog ff te kletsen bij juf.
Maar 't feit dat er waarschijnlijk wel wat lekkers in mijn jaszak zat voor onderweg naar huis, trok haar dan toch over de streep. Dus daar gingen we, warm ingepakt. En Meis kwetterde, en snoepte van haar koek. We huppelden en renden, en genoten van het moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline