Pagina's

zaterdag 5 januari 2013

kerstcadeautje

Vanmiddag had ik dan eindelijk even tijd om met daglicht wat foto's te maken. Kleine man lag in z'n bedje, en ook Meis rustte even uit. Dus ik had m'n handen vrij, en daar maakte ik maar eens snel gebruik van. Zelfs in de serre was het niet heel licht maar het kan er mee door. Kerstcadeautjes dus. Met sinterklaas waren er cadeautjes voor de kinderen, en met kerst deden we met de familie cadeautjes voor de groten. Iedereen kocht wat kleins voor de ander. We zijn met z'n zessen, dus stiekem krijg je toch een hele berg. Zo fijn, zo fijn, ik houd daar van! Van cadeautjes, van uitpakken, van in je pakje knijpen en voelen, en raden wat 't is. Maar ook van de voorbereidingen hè, van het inpakken van de dingetjes die ik uit had gezocht. Ik was er even mee zoet mensen, met 't inpakken van mijn goede gaven, want ach, alleen maar een papiertje is ook maar zo zo. Dus kleine kunstwerkjes werden het. Ach, en de foto's ... tja daar dacht ik toen niet aan. Maar 's avonds, kerstavond, met de kindjes lekker in bed. Toen was het moment dan daar mensen. Het grote uitpakken ging beginne. Ik kreeg bijvoorbeeld twee bolletjes catania katoen. Een rode, en een Color Fashion waar een beetje het zelfde rood in zit. Wat te doen, wat te doen? Op zoek naar een project! Want die bolletjes kunnen natuurlijk niet zomaar blijven liggen. Ik zocht wat en deed wat, en nu wordt het dit
Het patroontje vond ik ergens uitgeschreven, maar op een of andere manier klopte het niet helemaal. Na wat gepriegel ben ik er volgens mij uit, en tekende ik dit als geheugensteuntje voor mezelf
1 bolletje was zo op, maar ik had nog wat op voorraad, en als ik er nu nog een bolletje of drie bij koop ... dan moet mijn sjaal toch haast af zijn. En dan ligt er nog het bolletje color fashion. In de sjaal paste het niet zo mooi, 't kleur verloop is niet zo als ik het zou willen. Het werd niets toen ik er mee begon aan de punt, en het werd net zo min iets toen ik er mee verder werkte toen het eerste bolletje rood op was. Ik ben een beetje van de eigen wijze hè mensen, ik bepaal graag zelf wanneer ik van kleur verander ... maar ik heb nog wel een plannetje voor dat bolletje, maakt u zich geen zorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline