Pagina's

vrijdag 11 januari 2013

Kleine dingetjes

Poeh, poeh, de dag ging weer zo snel, er moest weer zo veel. Ik ren en draaf, en ben druk omdat niet alles makkelijk en van een leien dakje ging.
Maar als ik er even aan denk stil te staan, niet door te draven en even terug te denken. Dan trekt er een glimlach over mijn gezicht en stroomt het geluk, dan denk ik aan Kleine Man die lekker z'n gang gaat en heerlijk aan het kletsen is. 'Mama, mama, mama, mama Tamimi, kijk ik kan!' waarna steevast met een trots gezicht weer een 'grote kunst' vertoond wordt. En hoe kun je dan niet genieten en het manneke vertellen dat ie echt al goed van de drempel kan springen, of een rondje kan draaien, of de tafel als rekstok kan gebruiken, of ... En zo heeft hij zo veel van die dingen die hij nu steevast ten gehore brengt, waar ik zo van geniet. Bijvoorbeeld wanneer het aan het eind van de middag al een beetje donker wordt, 'Duuster, kan niet zien!' En hoe vaak hoor ik hem niet zeggen 'zelluf doen!'.
En natuurlijk denk ik dan niet alleen aan Kleine Man, maar ook aan Meis, die zo lief uit zich zelf de knuffel van Kleine Man naar boven kwam brengen toen ik Kleine Man naar bed bracht voor een dutje, maar knuffel beneden had gelaten. Of hoe Meis toen lekker ging zitten knutselen en van niets iets maakte. Helemaal tevreden met het resultaat, de ziekenauto die ze maakte en de pruimenboom die ze knipte en erop plakte, die toen spontaan natuurlijk geen pruimenboom meer was. En vervolgens maakte ze ook nog oorbellen, hartjes die ze uit een blaadje knipte, kleurde en toen met plakbandjes aan d'r oren plakte.
En dan buiten de zon, en een heerlijk blauwe lucht. Lekker fris, warme sjaal om, en als het nog een beetje kouder wordt kan ik eindelijk m'n nieuwe muts die ik haakte uit proberen.
Ach ja, 't was een fijne dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline