Pagina's

donderdag 31 januari 2013

Lente gevoel

Omdat het zonnetje gisteren zo lekker scheen, tussen de hagelbuien door dan toch in ieder geval.
En omdat ik probeer zoveel mogelijk lokaal geproduceerd voedsel te eten, maar ondertussen een beetje moe wordt van het thema prei, wortelen of kool zo nu en dan opgevrolijkt met een blikje bio tomaten, besloot ik gisteren te zaaien. Binnen, dat dan wel. In potjes en bakjes. In een restje potgrond van vorig jaar, dat toch wel erg droog geworden was. maar daar wist Meis wel wat op.


En toen het meeste water door de potgrond opgenomen was konden we dan gaan zaaien. Ik duikelde een restje tuinkers op, een half zakje pluksla en nog wat radijsjes zaad.




Gelukkig hebben we een heerlijke serre. Niet op de zonkant, maar wel heerlijk licht in vergelijking met de rest van het huis. Dus daar staan onze bakjes nu. Lekker voor het raam.
Iedere keer als ik er langs kom probeer ik de zaadjes groot te kijken. En het werkt, want ik zag net dat de tuinkers al begint te kiemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline