Pagina's

woensdag 6 februari 2013

Van sneeuw, een zonnetje, en carnavalsversierselen

Vanmorgen glibberde en gleed ik nog door het half donker, en veel te veel sneeuw naar het werk. Maar net stond ik buiten met m'n camera en maakte mooie plaatjes van een helder blauwe lucht, en her en der een beetje sneeuw op een tak.


Veel tijd om te genieten werd me niet gegund. Meis stond al te roepen of ik snel naar binnen kwam. Volgende week is het weer carnaval en Meis loopt al twee weken heerlijk in een clownspakje rond hier thuis. En om de carnavals vreugde nog wat te verhogen moet er natuurlijk versierd worden.
Een echte seizoenstafel hebben we niet. Maar al een heel aantal jaren geleden kochten we bij het grote zweedse woon warenhuis een lamp met een soort doorzichtige plastic emmer die je iedere keer weer kunt versieren. En de inhoud daarvan beweegt hier met de seizoenen en feesten mee. Het winter spul werd er net dus snel uit gehaald, en Meis ging druk aan de slag met serpentines en ballonnen.


De confetti die ik haalde voor erin werd echter maar zeer spaarzaam gebruikt. Die heeft ze namelijk nog nodig voor bij de optocht, voor als opa voorbij komt, werd mij eens even uitgelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline