Pagina's

dinsdag 5 maart 2013

De verjaardag van Meis

Ik deelde laatst met jullie mijn geheimpje voor de verjaardag van Meis. Ik zag het helemaal zitten. Maar toen ik afgelopen maandag niet verder was als dit



moest ik rap iets anders bedenken. Gelukkig had ik nog wat inspiratie bewaard op Pinterest.



Ik haakte een verjaardags- prinsessen kroontje. Het idee en de beschrijving vind je hier (in het Engels dan wel).



Om het feest, of beter de feestversierselen, compleet te maken maakte ik nog een bloem speld met lekker veel lintjes. Meis hielp zelf mee het patroon en de kleuren kiezen. Een verrassing was het zaterdag dus niet, maar cadeautjes uit pakken blijft altijd leuk.
En zo heeft ze de hele zaterdag mooi versierd, met kroontje en speld, rond gelopen zodat iedereen ook kon zien dat zij de jarige was.
Kleine man had daar 's morgens namelijk toch wel echt een andere mening over. Die vond dat het feest absoluut voor hem bedoeld was. Gelukkig is hij niet de moeilijkste, en draaide snel bij.

Zaterdagmorgen was er natuurlijk de onthulling van de taart. Op een of andere manier is het traditie bij ons om op verjaardagen te ontbijten met een stukje verjaardagstaart. De wensen worden steeds groter en duidelijker. Dit jaar moest het een prinsessen taart zijn met veel chocolade.



De inspiratie komt van een 'varkentjes in de modder taart' die ik op fb voorbij zag komen. Om er een heus kasteel van te maken sneed ik de onderkanten van een gedeelte van de kitkat's af. Meis was tevreden, dus ik was blij.

Dit keer echter geen taart bij het ontbijt want helemaal fit was Meis niet. Een paar slokjes melk waren al teveel voor haar maag. Maar toch genoot ze met volle teugen van het bezoek aan de Kleine Tovenaar 's morgens. En alle verjaardagsvisite 's middags. En toen ze moe werd kroop ze op de bank, lekker tussen haar bezoek in. Onder een dekentje, en langzaam viel ze in slaap. We hebben haar maar even lekker laten liggen en toen ze een hele tijd later wakker werd, en het meeste bezoek weg was, lekker naar bed gebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline