Pagina's

zaterdag 25 mei 2013

Definitie van 'Sterke Vrouw'


Jaren geleden zei eens iemand tegen me: 'jij bent een sterke vrouw'.

En onopgemerkt werd dat mijn motto: Ik ben een sterke vrouw.

Mijn definitie van een een sterke vrouw was helaas dat ik alles zelf moest kunnen.
Geen hulp nodig had en al helemaal geen hulp vroeg.
Ik bouwde een muurtje om me heen zodat niemand me kon kwetsen en ploeterde dapper verder.

En nu ...

Nu ben ik mijn definitie van sterke vrouw aan het herzien.
Langzaam zie ik dat ik niet alles zelf hoef te doen en alleen moet kunnen.
Ik leer dat ik hulp kan en mag vragen.
En ik leer dat een sterke vrouw zich juist ook kwetsbaar op durft te stellen.

Maar het valt niet mee.

Ik ben bewust onbekwaam, en man wat valt dat me soms zwaar.

Ik ren en vlieg de hele zaterdag en ben 's middags om vijf uur totaal opgebrand.
Oeps, ik ben er weer in getrapt.


Wat is jouw definitie van een sterke vrouw?

4 opmerkingen:

Impa zei

Wat een openhartig logje...
Wees maar zuinig op jezelf. Je hebt er maar eentje van.

Plien zei

Dank je wel voor je lieve woorden.
Het was ook best een beetje eng om te schrijven. Maar nu hoef ik voor mijn gevoel niet meer zo 'verstoppertje' te spelen, en dat is wel heel fijn.

Anoniem zei

Hoi Plien,
Mooi stukje en zoooooo herkenbaar!!! Zou dat een moeder-eigenschap zijn, of zitten vrouwen gewoon vaak zo in elkaar?
Stapje voor stapje lukt het je wel en hou er rekening mee dat je af en toe weer bijna terug bij af bent. Leren gaat met vallen en opstaan.

Groetjes, Irene

Plien zei

Ik vraag me dat ook soms af. En soms denk ik, zonder iemand te willen beschuldigen hoor, dat het misschien ook een stukje opvoeding is?

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline