Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

Werk in uitvoering




De kindjes hebben vakantie.

De voortuin ligt overhoop.



Er is van alles dat verspeend moet worden.

De paastak mag ook wel eens haast opgeruimd.

De poetsvrouw komt niet poetsen (dus dat doe ik er zelf maar bij).

Ik voer een onafgebroken strijd tegen de mieren die kennelijk heel veel honger hebben en bij het minste of geringste dat geknoeid is alweer binnen zitten om hun buikjes vol te eten.
Iemand nog tips misschien?

En oh ja, zo nu en dan moet ik ook nog eens gewoon gaan werken.


.... pffff ....


Gelukkig zijn er ook nog dingen waar ik energie van krijg.



Zoals de appelbloesem in de tuin,

Of lekker een dagje naar Schone Zus met de kinderen.



Een dagje naar het strand.

Het voorlezen bij de Kleine Tovenaar, waar we heerlijk buiten in de zon zaten.



Een fijn boek van de Tante.

Een wandeling zondagsmorgens met een vriendin.

En omdat we ons nog niet vervelen bedacht ik dat we misschien ook maar eens een trampoline moeten ingraven in de tuin voor Meis en Kleine Man. Dus moeten we nu beslissen of 2.40 meter groot genoeg is of dat we toch voor 3 meter gaan. Bij de laatste hoeven we wel nog maar heel weinig gras te maaien, dus dat is dan weer een tijdsbesparing an zich.

Ik heb er soms moeite mee de juiste balans te vinden.
Om te zorgen dat ik nog genoeg energie heb voor de mooie dingen.
Maar ik doe m'n best.

Donderdag is in ieder geval al weer een extra vrije dag,
misschien dat ik dan eens korte metten met de voortuin kan maken.
Of anders in ieder geval met de paastak.

2 opmerkingen:

Dymph zei

Ik laat de mieren lopen. Ik heb geen last van ze, en het helpt me om de boel goed aangeveegd te houden op het aanrecht. Hier heeft het geholpen: ze zijn een tijdje komen snuffelen maar hebben kennelijk besloten dat de buit hier te karig is. Ik zie ze nooit meer. Zoon is er al aan gewend dat we ons huis delen met dieren. Overal zitten spinnen en de bijen die per ongeluk naar binnen vliegen wijs ik gewoon een open raam. Dat is genoeg. Dan zwaaien we ze alleen nog even na.

Balans. De grote truc is onderscheid maken tussen het werk dat er ligt en het werk dat je van jezelf moet doen. Dat zijn twee verschillende dingen. (Sprak de vrouw die de praktijk van haar wijsheid zelden zelf beheerst...)

Plien zei

Oplossing gevonden, voor de mieren dan. Nu de doosjes smarties uit de kast zijn, vinden ze het opeens niet meer zo interessant hier binnen.

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline