Pagina's

vrijdag 14 juni 2013

Opruimen (2)

En terwijl ik zo bezig ben met opruimen,
en van alles in m'n handen pak.
Van alle kanten bekijk.
Stapeltjes maak, bewaren of weg.
Het bewaar stapeltje weer een plekje geef.
En het andere, hup bij het afval doe belanden.

Probeer ik in m'n hoofd het zelfde te doen.
Zoveel gedachtes, gewoontes, oude patronen.
Ik zou willen dat het opruimen daar net zo makkelijk ging.
Niet meer nodig, hup, weg er mee.
In de 'oud papier doos', of in de prullenbak.
Ruimte voor nieuw.

Langzaam maak ik voortgang.
Herken ik patronen en valkuilen die al zo diep in gesleten zijn.
Bedenk ik andere manieren om met dingen om te gaan.

Bewust onbekwaam.
Dat je het wel weet, maar het toch doet.
En het pas merkt als het gebeurd is.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline