Pagina's

dinsdag 3 december 2013

Kerst, Midwinter, Feest van het licht

Internet lijkt er weer vol mee te staan.
Of in ieder geval dat stukje dat ik er van zie.

Allerlei Adventskalenders, en kransen, en ook al het een en ander aan kerstversiering.

Dingen die ik heel mooi vind, dingen die ik zelf ook wel in huis zou willen hebben, dingen die ...
Nou ja, heel veel inspiratie in ieder geval.

Kerst is voor mij de tijd van Midwinter, de langste nacht, de kortste dag.


Feest van het licht.
Het vooruitzicht dat de dagen weer gaan lengen, en we weer richting voorjaar gaan.

En om dat te vieren, zo vertelde ik Meis, maken we de komende weken, iedere zondag een kaarsje meer aan.








3 opmerkingen:

sandra zei

En zo vieren ook wij Midwinter (yule), de wedergeboorte van het licht.

Maggie zei

Mooi om zo bewust naar kerst toe te leven.
Zelf zie ik er ook al naar uit dat het weer langer licht wordt!! Die winter is niet echt iets voor mij. Hoewel het met chocoladeletters en anijsmelk best gezellig is hier, hoor! ;-)

Dymph zei

Mooi gemaakt! En mooie foto's.

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline