Pagina's

zondag 5 januari 2014

Op 't nippertje voor Drie Koningen

Net voor kerst begon ik er tegenaan te hikken.
Ik wilde eigenlijk zelf kerstkaarten maken maar het kwam er maar niet van. Het idee was er niet, de tijd was er niet, het wilde gewoon niet.
Dus een week of zo voor kerst kocht ik maar een paar dozen kaarten om te versturen. Maar toen ik ze wilde gaan schrijven, waren ze natuurlijk verdwenen.
Om na kerst weer tevoorschijn te komen van onder een grote stapel ander spul.

Maar ja, kerst kaarten na kerst, dat was ook al zo wat.
Dus daar ging ik weer.
Ik wilde eigenlijk zelf nieuwjaarskaarten maken maar het kwam er maar niet van. Het idee was er niet, de tijd was er niet, het wilde gewoon niet.

Oudejaarsavond had ik het opeens. Een leuk idee, en toen nog de uitvoering. Ik bedacht om elke kaart zelf te schilderen, met een klein plaatje. Niets bijzonders, maar wel bijzonder leuk.





Alleen had ik er even niet aan gedacht dat met het aantal kaarten dat ik wilde sturen, dat veel te lang ging duren.
Dus na oudejaarsavond bleef dat project ook weer liggen.

Gistermorgen ging Manlief nog een keer met Meis en Kleine Man naar de ijsbaan en zag ik mijn kans schoon.

Met stempels, waterverf en plakplaatjes maakte ik de laatste kaarten af.



De voorkanten dan toch, want mijn mooie plannetje voor de achterkant kwam er niet meer van.
Maar rond een uur of wat 's middags had ik dan toch alle kaarten geschreven en in de envelop.

Manlief deed trouw zijn ding als postbode met Kleine Man en Meis voor alle kaarten met bestemming in ons eigen dorp.
En 's avonds laat deed hij ook nog een ronde een dorp verderop.
Alle andere kaarten zijn voorzien van postzegel en gaan hopelijk de komende week bij op de juiste bestemming in de brievenbus of op de deurmat landen.
Dan zijn ze misschien niet in huis voor Drie Koningen, maar in ieder geval wel verstuurd voor die tijd.

Ach het is het idee dat telt.

En zo had ik Nieuwjaarsdag ook de grootste lol met Meis toen ik haar dit dialect rijmpje leerde. Volgens mij is het oorspronkelijk uit Venlo, maar ik leerde het jaren geleden al weer van een tante:

zalig niej jaor
de kat schiet haor
de hond schiet wors
zalig niej jaor
de braodwors


De beste wensen voor jullie allemaal, en een heel fijn, creatief, mooi, gelukkig, liefdevol, verrassend, en wat je nog meer nodig hebt 2014.

En dat gezegd hebbende ga ik nu de lens van mijn Nikon maar eens poetsen. Want zo aan de foto's te zien heeft daar een klein vingertje aan gezeten.



3 opmerkingen:

sandra zei

Ik vind het heel mooie kaarten! En op de valreep wens ik jou ook een creatief, goed, gezellig en gezond 2014!

Els04 zei

mooi die kaarten!
voor jullie ook een geweldig fijn 2014!!

Plien zei

dank je wel Sandra en Els

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline