Pagina's

dinsdag 21 januari 2014

Verslavend patroontje

Een tijdje geleden, nou ja een hele tijd geleden al, want het was sinterklaas gedoe van het werk, kletste ik wat met de vrouw van een collega.
Altijd gezellig, kindjes in ongeveer dezelfde leeftijd, en het jaar er voor ontdekten we al dat we allebei haken. Nu ken ik niet zo heel veel mensen die haken dus alleen daarom is het altijd al leuk haar weer eens tegen te komen. En daarbij is ze gewoon ook heel aardig.
Ze had een hele leuke sjaal om, zelf gehaakt van een een super dik acryl garen in een mooie oker gele kleur.
We kletsten nog maar eens wat en ik kreeg de vraag om eens wat van mijn werk te laten zien.
Nu wonen we niet echt dicht in de buurt dus maakte ik hier maar een blokje onder het motto 'Plien haakt'. Ik speelde al langer met het idee om dat eens te doen, en dit was een prima aanleiding. Kijk gerust even hoor, als je het leuk vindt om te zien.

Maar goed, ik dwaal af, die leuke sjaal dus, zo'n sjaal wilde ik ook wel eens maken.
Acryl spreekt me niet zo aan, dus ging ik op zoek naar een katoen of een wolletje dik genoeg en van de juiste kleur. Wie zoekt zal vinden, maar niet altijd wat je nodig hebt op dat specifieke moment.

Ik besloot dus net wat anders te zoeken en dook eens in mijn eigen voorraad. Daar vond ik nog een bolletje grijs Linea Pura van Lana Grossa. Een biologisch katoen met 40% soja. Dat sprak me al meer aan. Maar na wat probeerseltjes moest ik besluiten dat het toch echt te dun was voor het patroon van de sjaal.
Dus zocht ik wat anders, een ander patroontje deze keer.

En dit is wat ik vond,


Ik was even vergeten hoe heerlijk zo'n telpatroontje weg haakt. Het bleek zelfs een beetje verslavend en moeilijk aan de kant te leggen.
Zaterdagavond kwam er van koken dus niets terecht. In plaats daarvan werd Manlief dan maar naar de lokale friet-chinees gestuurd.


Het is een patroon voor een sjaal, eigenlijk ook voor dikker garen, en meer dan één bolletje,


Maar misschien dat ik er maar een soort van los kraagje van maak.






2 opmerkingen:

Els04 zei

mooi kraagje!!! doen!
nog veel plezier!

Antoinette van Schaik zei

Oh, wat mooi, zo fijntjes en een mooi contrast op de donkere jurk/shirt. Chique!

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline