Pagina's

zaterdag 17 mei 2014

Creating a buzzzzzz ...

De regen van afgelopen week heeft de tuin goed gedaan.


De klimhortensia staat volop in bloei,


de goudsbloemen en het komkommerkruid die zich vorig jaar herfst zelf uitzaaiden staan er prachtig bij,


en wat denk je van deze schoonheid?


Maar de echte buzzzz, het gezoem vindt hier plaats, op de klimhortensia. Behalve boordevol bloemen zit die ook nog eens boordevol hommels, bijen, en nog veel meer vliegend spul. Het gezoem is indrukwekkend.


Maar ook in de rest van de tuin komen ze hun buikjes vol eten. Zoals hier op de bloemen in de bieslook. Het komkommerkruid is ook heel geliefd, en ...

Hoort, zegt het voort, het is prima vertoeven in die tuin van ons ...
en echt niet alleen voor de vliesvleugeligen natuurlijk.



6 opmerkingen:

Els04 zei

Gezellig!!! En mooi!

Antoinette van Schaik zei

Ja, het is inderdaad genieten als je het gezoem hoort van de hommels en bijen, ik had eigenlijk tot dit weekend geen idee dat er zoveel bijen en hommels op de klimhortensia afkomen. Mooie foto's van je kleurrijke bloemen!

Dymph zei

Prachtig! En wat bloeti alles al weelderig, zo vroeg in het jaar... Of vergis ik me en is het elk jaar om deze tijd? In onze tuin heb ik alles pas geplant en gezaaid. De tuin moet (op het gazon en de bomen na) nog helemaal van begin af aan worden opgebouwd, dus ik weet niet wat er deze zomer nog van komt, van stevige planten en echte bloei. Ik ben vooral benieuwd naar volgend voorjaar. En ondertussen maak ik steeds nieuwe plannetjes. Heerlijk!

Plien zei

Het is gewoon al heel vroeg denk ik. Komt door mijn ietwat luie manier van tuinieren en een hele zachte winter. Afgelopen zomer heeft er zich vanalles zelf uitgezaaid, dus in de herfst stonden er al jonge plantjes. Ik laat uitgebloeide planten gewoon staan. Voor de vogels en de beestjes, en bodembedekking, en zo nog een paar smoesjes. Met strenge vorst zouden die zaailingen het niet gehaald hebben. Maar door de zachte winter dus wel. Zo heb ik een paar weken geleden ook al peultjes gegeten van plantjes die vorig jaar herfst op kwamen doordat ik een gedeelte van het zaad dat ik had laten hangen om te drogen niet oogste.
Maar kom, lui klinkt zo naar, dus ik noem het gewoon permacultuur of zo. Klinkt meteen stukke beter!
Heel veel plezier met tuinplannen.

Plien zei

Dank je. Ik vind het heerlijk om foto's te maken van alles wat ik in de tuin tegen kom. Heerlijk experimenteren met de camera. Het grote voordeel van het digitale tijdperk. Je kunt zo veel foto's maken als je wilt, en ziet meteen het resultaat.

Plien zei

Dank je Els, ik had er eigenlijk wel eens eentje met wat meer lucht bij kunnen zetten voor jou. ;-)

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline