Pagina's

dinsdag 19 augustus 2014

De vlag hing uit ...

De Papa verjaarde en niet zomaar, hij werd 65 dit jaar.
Om hem te verrassen maakte ik een vlag.

De basis was een ledikant lakentje dat ik laatst meebracht bij de kringloop.
Voor de kleur gebruikte ik een paar pakketjes goedkoop synthetisch vilt uit voorraad, ooit ergens voor gekocht, en nu eindelijk gebruikt.

Ik begon met een stuk patroonpapier net zo groot als het lakentje, en schetste een grote 65.


Daarna schoof ik de lapjes vilt eronder en spelde ze vast.

Netjes over de lijntjes uitknippen, en daar had ik een kleurige 65 van lapjes vilt, bij elkaar gehouden door de spelden en het patroon papier.


Vervolgens heb ik de hele handel, zonder het papier, vastgespeld op het lakentje.


En toen aan de slag met mijn ietwat onwillige naaimachine.
(Op een of andere manier blijft ie steken overslaan in de zigzag)
En met een vrolijk gele draad zette ik alles goed vast.

Op de hoeken en in het midden van de lange kant maakte ik lintjes om de vlag ook aan de vlaggenstok te kunnen binden, en klaar!


Ik kan niet zeggen wat ik het leukste vond van dit hele project,
het maken van de vlag,
het maken van de foto's om het hier te kunnen delen,
of de blij verraste Papa ...

of toch misschien dat ik het gebruikte als een prima excuus om een hele zondagmiddag creatief bezig te zijn en de boel de boel te laten.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline