Pagina's

zondag 26 oktober 2014

The 150 dollar skirt / Het rokje van ruwweg 150 euro

Na alle gedoe aan het begin van het jaar besloot ik die ene avond in de week die ik voor mezelf heb op naailes te gaan. Dat had ik me nu al zo lang voorgenomen, maar het kwam er nooit van.
De avond niet goed, de groep niet leuk, de juf te streng, en zo nog een boel smoesjes.

Totdat ik Sashj tegen kwam tijdens een van onze uitstapjes naar de Kleine Tovenaar.
Zelf schrijft ze op haar site:
'Creativiteit en gedrevenheid gecombineerd met een ultiem huiskamergevoel, gezelligheid en even tijd voor jezelf of met anderen'.
En ik kan het alleen maar bevestigen. Wat een geweldig leuke avonden zijn het iedere keer weer.
(En nee, ik krijg niet betaald voor dit stukje.)

En hier is ie dan,





mijn allereerste rokje, helemaal zelf gemaakt, met een klein beetje hulp van 'juffie'.
(iets met een blinde rits van de markt die niet wilde ritsen toen ie er in zat)

En die 150 euro, ach, dan moet je wel heel creatief boekhouden:
Dan tel ik alle naailessen tot het moment van voltooiing, inclusief:
- het maken van het basispatroon, wat mij perfect past en ik dus iedere keer kan hergebruiken nu,
- het maken van mijn eigen biastape en piping,
- het inzetten van een rits, vaststellen dat ie perfect zit, maar niet open gaat, weer verwijderen, verrek hij doet het wel, weer inzetten, nee hij doet het niet, weer er uithalen en de week erna een nieuwe rits inzetten.
Dan nog de materialen: twee blinde ritsen, en de mooie biologische katoen die ik gebruikte (gekocht bij Sew Natural, en nee, ook hiervoor krijg ik niet betaald),
En last but not least, nog wat benzine en afschrijving op de auto.

Maar goed, dan heb je ook wat, een leuke titel voor een blogje. Want een rokje van 25 euro klinkt lang niet zo interessant, toch?



2 opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Gezellig dat je er bent, dank je wel voor je berichtje.
Liefs, Pauline